1 |
|
Abolizione degli esami di riparazione. Insegnanti e valutazione. [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
2 |
|
The Academic Lives of Neglected, Rejected, Popular and Controversial Children. [Parte componente di periodico]
|
WENTZEL, K.R.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
3 |
|
Adolescents' Perceptions of Young People with Severe Learning Difficulties: The Effects of Integration Schemes and Frequency of Contact. [Parte componente di periodico]
|
HASTINGS, R.P.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
4 |
|
Alumnos con necesidades educativas especiales. [Parte componente di periodico]
|
ALVAREZ PEREZ, L.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
5 |
|
L'alunno motivato. [Parte componente di periodico]
|
MONTUSCHI, F.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
6 |
|
An Analysis by Gender of Long-Term Postschool Outcomes for Youth with and without Disabilities. [Parte componente di periodico]
|
LEVINE, P.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
7 |
|
Animare l'apprendimento nel gruppo-classe. (Inserto) [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
8 |
|
Applications of Technology for Infants, Toddlers and Preschoolers with Disabilities. [Parte componente di periodico]
|
KINSLEY, T.C.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
9 |
|
L'assegnazione dei compiti a casa agli alunni con disturbi dell'apprendimento. [Parte componente di periodico]
|
COOPER, H.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
10 |
|
Assessment of Families with Mildly Handicapped and Nonhandicapped Preschoolers. [Parte componente di periodico]
|
TUCKER, M.A.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
11 |
|
Atención a la diversidad del alumnado. [Libro]
|
WANG, E.C.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
12 |
|
Aumentare la motivazione: alcune strategie per alunni con difficoltà di apprendimento. [Parte componente di periodico]
|
MUSHINSKI FULK, B.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
13 |
|
Autoaiuto e servizi formali di cura. Nuovi spazi di lavoro sociale: il caso della tossicodipendenza. [Parte componente di periodico]
|
RENZETTI, C.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
14 |
|
L'azione nella conoscenza e nell'apprendimento. Riflessioni su alcuni contributi psicologici. [Parte componente di periodico]
|
PELLEREY, M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
15 |
|
Bambini immigrati a scuola. [Parte componente di periodico]
|
AJELLO, A.M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
16 |
|
Bulli e prepotenti nella scuola. Prevenzione e tecniche educative. [Libro]
|
SHARP, S.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
17 |
|
Can Students Be Helped to Learn How to Learn? An Evaluation of an Approaches to Learning Programme for First Year Degree Students. [Parte componente di periodico]
|
NORTON, L.S.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
18 |
|
Capire e accettare i propri disturbi dell'apprendimento: un'iniziativa strutturata di insegnamento. [Parte componente di periodico]
|
YUAN, F.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
19 |
|
Career Development Services Offered to Postsecondary Students with Learning Disabilities. [Parte componente di periodico]
|
DEBETTENCOURT, L.U.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
20 |
|
Change without Difference: School Restructuring in Historical Perspective. [Parte componente di periodico]
|
GOODMAN, J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
21 |
|
Channel One. The Dilemma of Teaching and Selling. [Parte componente di periodico]
|
JOHNSTON, J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
22 |
|
Childhood Conduct Problems, Attention Deficit Behaviors and Adolescent Alcohol, Tobacco and Illicit Drug Use. [Parte componente di periodico]
|
LYNSKEY, M.T.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
23 |
|
Come migliorare l'interazione e il coinvolgimento scuola-famiglia. [Parte componente di periodico]
|
ADELMAN, H.S.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
24 |
|
Comparación social, jerarquía de valores y educación. [Parte componente di periodico]
|
BURON, J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
25 |
|
A Comparison of the Performance of Cognitively Disabled Children on the WISC-R and WISC-III. [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
26 |
|
El componente afectivo en le aprendizaje humano: sentido y significado de una educación para el desarrollo de la afectividad. [Parte componente di periodico]
|
MINGUETAZNAR, P.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
27 |
|
Computation and Content. [Parte componente di periodico]
|
EGAN, F.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
28 |
|
Computer-assisted Constant Time Delay Prompting to Teach Abbrevation Spelling to Adolescents with Mild Learning Disabilities. [Parte componente di periodico]
|
EDWARDS, B.J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
29 |
|
Computer-mediated Communication for a Multicultural Experience. [Parte componente di periodico]
|
APPELBAUM, P.M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
30 |
|
Computers and the Collaborative Experience of Learning. [Libro]
|
CROOK, C.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
31 |
|
La comunicazione. Teorie, concetti, modelli. (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
PERONI, F.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
32 |
|
Concevoir une communauté de jeunes élèves. Leçons théoriques et pratiques. [Parte componente di periodico]
|
BROWN, A.L.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
33 |
|
Le condizioni di ingresso nella formazione professionale e nelle scuola secondaria superiore nell'anno scolastico 1994/95. [Parte componente di periodico]
|
PELLEREY, M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
34 |
|
Il “Cooperative learning” a scuola. [Parte componente di periodico]
|
MAINI, P.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
35 |
|
Cooperative Learning in Cultural Context. (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
SHWALB, B.J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
36 |
|
Coping Styles of Learning Disabled Adolescents and Their Parents. [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
37 |
|
Corps et psychiatrie. Psychopédagogie des activités physiques et sportive. [Libro]
|
BRUNET, F.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
38 |
|
Cross-cultural Differences in University Students' Goal and Perceptions of Study Setting for Achieving their own Goals. [Parte componente di periodico]
|
VOLET, S.E.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
39 |
|
A Culturally Based Cognitive Apprenticeship: Teaching African American High School Students Skills in Literary Interpretation. [Parte componente di periodico]
|
LEE, C.D.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
40 |
|
Culturally Relevant Teaching. (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
41 |
|
Derechos de los alumnos universitarios: ante la evaluación de sus aprendizajes. [Parte componente di periodico]
|
CONTRERAS MUÑOZ, E.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
42 |
|
Devenir scolaire des lycéens et étudiants psychotiques. A propos de 154 cas. [Parte componente di periodico]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
43 |
|
La diagnosi delle strategie cognitive, affettive e motivazionali coinvolte nell'apprendimento scolastico. Costruzione, validazione e standardizzazione di un questionario di autovalutazione. [Parte componente di periodico]
|
PELLEREY, M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
44 |
|
Dispersione scolastica: proposte culturali e itinerari didattici per il recupero. [Libro]
|
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
45 |
|
La disponibilità ad apprendere. Dimensioni emotive nella scuola e formazione degli insegnanti. [Libro]
|
BLANDINO, G.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
46 |
|
Disturbo da deficit d'attenzione e iperattività: l'intervento razionale-emotivo. [Parte componente di periodico]
|
DI PIETRO, M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
47 |
|
Diversità e apprendimento. [Libro]
|
D'ALONZO, L.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
48 |
|
Early Disruptive Behavior, IQ and Later School Achievement and Delinquent Behavior. [Parte componente di periodico]
|
FERGUSSON, D.M.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
49 |
|
Echec scolaire: de quoi parle-t-on? [Parte componente di periodico]
|
CHARLOT, B.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|
50 |
|
Educación intercultural y desarrollo de la tolerancia. [Parte componente di periodico]
|
DIAZ-AGUADO, M.J.
|
1995 |
|
No Items currently Available.
|