Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Home
-
Ricerca Semplice
.
Preferenze
.
.
Servizi Utente
.
Uscita Webopac
.
Portale Ricerca Libero
.
Catalogo Univ. Pontificia Salesiana
.
EbscoHost
.
Univ. Pontificia Salesiana
.
Search Menu
Ricerca Semplice
.
Ricerca Avanzata
.
Ricerca per Esperti
.
Cerca Riviste
.
Raffina ricerca
.
Ricerca Nuovi Doc.
.
Bottom Menu
Help
INFO
.
Languages
Italiano
.
Inglese
.
Tedesco
.
New Items Menu
Ricerca Nuovi Doc.
.
Elenco Novità
.
© LIBERO v6.4.1sp220816
Page content
Sei qui
:
>
Ricerca da Portale
>
Notifica Sistema
>
Ricerca Risultati
Visualizza Catalogo
Visualizza Catalogo
Titolo Precedente
.
Civic knowledge and open classroom discussion : explaining tolerance of corruption among 8th-grade students in Latin America.
.
Bookmark this Record
Catalogue Record 83012
.
Informazioni Bibliografiche
Catalogue Record 83012
.
Informazioni Bibliografiche
Nome campo
dettagli
Nuova numerazione
83012
Collocazione
UPS BIBL CENTR 39-C-2582
Autore
CARRASCO, D.
Titolo
Civic knowledge and open classroom discussion : explaining tolerance of corruption among 8th-grade students in Latin America. Parte componente di periodico
Descrizione fisica
pp. 186-206
Nota generale
Estratto da: Educational Psychology 2020, 40, 2.
Riassunto
The endorsement of anti-corruption norms is a normative assumption in legal systems with freedom of information acts, where citizens are expected to act as monitors of the public service. Tolerance of corruption counteracts this assumption. We studied tolerance of corruption among 8th graders from Latin-American samples of the International Civic and Citizenship Study 2009. We proposed a model where associations between students’ socioeconomic status (SES) and tolerance of corruption are explained by civic knowledge, authoritarianism and open classroom discussion. This model accounted for 36–43% of the variance within schools, and 87–96% of the variance between schools, across six countries. The socioeconomic gap in tolerance of corruption was mainly present between schools. In addition, students with higher civic knowledge were less tolerant of corruption, partially explained by authoritarianism, while open classroom discussion also had indirect associations with tolerance of corruption.
Tipo di documento
RICERCA.
Soggetto
CILE.
EDUCAZIONE.
TOLLERANZA.
LIBERTÀ.
INFORMAZIONE.
STUDENTI.
ISTRUZIONE.
DEMOCRAZIA.
PARAGUAY.
SISTEMA POLITICO.
COLOMBIA.
REPUBBLICA DOMINICANA.
GUATEMALA.
MESSICO.
Ambito
Pedagogico
Statistico
Autore Secondario
BANERJEE, R.
TREVIÑO, E.
VILLALOBOS, C.
Titolo correlato
Educational Psychology 2020, 40, 2.
Accesso online
Accesso diretto all’articolo
.
Display ISBD
Catalogue Record 83012
.
Display Tag
Catalogue Record 83012
.
Opere Correlate
Catalogue Record 83012
.
Marc XML
Catalogue Record 83012
.
Aggiungi il Titolo al Carrello
Catalogue Record 83012
.
Catalogue Information 83012
Inizio Record
.
Catalogue Information 83012
Inizio Pagina
.
Scarica Titolo
Catalogue Record 83012
Export
This Record
As
Labelled Format
Bibliographic Format
ISBD Format
MARC Format
MARC Binary Format
MARCXML Format
User-Defined Format:
Collocazione
Autore Persona
Autore Ente
Autore Congresso
Titolo Uniforme
Titolo Uniforme
Titolo
Pubblicazione
Descrizione fisica
Serie - Contenuto
Contenuto in
Abstract
Parola chiave
Autore secondario Persona
To
File
Email
Quick Search
Cerca per