Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Home
-
Ricerca Semplice
.
Preferenze
.
.
Servizi Utente
.
Uscita Webopac
.
Portale Ricerca Libero
.
Catalogo Univ. Pontificia Salesiana
.
EbscoHost
.
Univ. Pontificia Salesiana
.
Search Menu
Ricerca Semplice
.
Ricerca Avanzata
.
Ricerca per Esperti
.
Cerca Riviste
.
Raffina ricerca
.
Ricerca Nuovi Doc.
.
Bottom Menu
Help
INFO
.
Languages
Italiano
.
Inglese
.
Tedesco
.
New Items Menu
Ricerca Nuovi Doc.
.
Elenco Novità
.
© LIBERO v6.4.1sp220816
Page content
Sei qui
:
>
Preferenze Utente
Visualizza Catalogo
Visualizza Catalogo
Academic anxieties : which type contributes the most to low achievement in methodological courses?
.
Bookmark this Record
Catalogue Record 82994
.
Informazioni Bibliografiche
Catalogue Record 82994
.
Informazioni Bibliografiche
Nome campo
dettagli
Nuova numerazione
82994
Collocazione
UPS BIBL CENTR 39-C-2582
Autore
NÚÑEZ-PEÑA, M.I.
Titolo
Academic anxieties : which type contributes the most to low achievement in methodological courses? Parte componente di periodico
Descrizione fisica
pp. 797-814.
Nota generale
Estratto da: Educational Psychology 2019, 39, 6.
Riassunto
Students’ academic achievement in courses with a high mathematical content can be affected by their levels of trait, math and test anxiety. In this study, 180 university students were assessed on these types of anxiety and the relationships between them and students’ performance were evaluated. Higher levels of math anxiety were related to a low academic achievement, but a high level of test anxiety was related only to an increase in the number of errors. Moreover, although women reported higher levels of trait, math and test anxiety than their male peers, their academic achievement was similar. We conclude that math anxiety is the main emotional factor that can affect students’ performance in these courses and some proposals to help highly math-anxious students are discussed.
Tipo di documento
RICERCA.
Soggetto
SPAGNA.
UNIVERSITÀ.
STUDENTI.
ABILITÀ.
SCIENZA.
RENDIMENTO.
ANSIA.
EMOZIONI.
PROBLEMI.
FACILITATORE.
PERSONALITÀ.
Ambito
Pedagogico
Psicologico
Autore Secondario
BONO, R.
Titolo correlato
Educational Psychology 2019, 39, 6.
Accesso online
Accesso diretto all'articolo
.
Display ISBD
Catalogue Record 82994
.
Display Tag
Catalogue Record 82994
.
Opere Correlate
Catalogue Record 82994
.
Marc XML
Catalogue Record 82994
.
Aggiungi il Titolo al Carrello
Catalogue Record 82994
.
Catalogue Information 82994
Inizio Record
.
Catalogue Information 82994
Inizio Pagina
.
Scarica Titolo
Catalogue Record 82994
Export
This Record
As
Labelled Format
Bibliographic Format
ISBD Format
MARC Format
MARC Binary Format
MARCXML Format
User-Defined Format:
Collocazione
Autore Persona
Autore Ente
Autore Congresso
Titolo Uniforme
Titolo Uniforme
Titolo
Pubblicazione
Descrizione fisica
Serie - Contenuto
Contenuto in
Abstract
Parola chiave
Autore secondario Persona
To
File
Email
Quick Search
Cerca per