1 |
|
"Comportarsi come popolo saggio che sa badare a se stesso" : il 38° Rapporto Censis sulla situazione sociale del Paese. [Parte componente di periodico]
|
MION, R.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
2 |
|
Il "mercato" degli studenti cinesi e l'Italia. [Parte componente di periodico]
|
LAVAGNINO, A. C.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
3 |
|
Les "nouveaux enseignants" de lycée professionnel : un rapport "contrarié" au métier? [Parte componente di periodico]
|
JELLAB, A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
4 |
|
Adolescenti e regole : una ricerca tra gli studenti di Bologna. [Parte componente di periodico]
|
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
5 |
|
Alunni e discipline scolastiche : differenze di genere negli atteggiamenti espressi. [Parte componente di periodico]
|
MUZZATTI, B.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
6 |
|
L'alunno con sindrome di Asperger : adattamenti e strategie per favorire l'apprendimento e l'integrazione. [Parte componente di periodico]
|
FALK-ROSS, F.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
7 |
|
Aportaciones de los estudiantes a la construcción de ítems de elección múltiple para la evaluación del rendimiento. [Parte componente di periodico]
|
FLORES, J.G.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
8 |
|
Aspetti critici del rapporto educativo : immagini degli insegnanti e relazioni con gli alunni. [Parte componente di periodico]
|
CALVI, G.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
9 |
|
L'assenteismo degli studenti. [Parte componente di periodico]
|
DRAGO, R.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
10 |
|
Attitudes toward the social adaptation of creatively gifted children in Russia and the United States. [Parte componente di periodico]
|
LUKASH, E.IU.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
11 |
|
Autoefficacia e strategie di coping in un campione di futuri educatori. [Parte componente di periodico]
|
SCARZELLO, D.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
12 |
|
Autovalutazione, motivazione e didattica. [Parte componente di periodico]
|
DESBOUTS, C.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
13 |
|
The catholic school of the future. [Parte componente di periodico]
|
PUTNEY, M.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
14 |
|
Childbearing and schooling : new evidence from South Africa. [Parte componente di periodico]
|
MADHAVAN, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
15 |
|
Children's opinions on effective strategies to cope with bullying : the importance of bullying role and perspective. [Parte componente di periodico]
|
CAMODECA, M.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
16 |
|
El cine como estrategia didáctica innovadora : metodologiá de estudio de casos. [Parte componente di periodico]
|
DE LA TORRE, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
17 |
|
La classe multietnica (Dossier) [Parte componente di periodico]
|
AA.VV.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
18 |
|
Common values for the common school? : using two values education programmes to promote "spiritual and moral development". [Parte componente di periodico]
|
ARWECK, E.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
19 |
|
A comparison between girls' and boys' experiences of unwanted sexual behaviour in secondary schools. [Parte componente di periodico]
|
TIMMERMAN, G.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
20 |
|
A comparison of two approaches for facilitating identity exploration processes in emerging adults : an exploratory study. [Parte componente di periodico]
|
SCHWARTZ, S.J.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
21 |
|
Comprendere la procrastinazione a partire dai processi di apprendimento autoregolato. [Parte componente di periodico]
|
WOLTERS, C.A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
22 |
|
Comprensibilità e comprensione nella comunicazione didattica. [Parte componente di periodico]
|
BORSESE, A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
23 |
|
Computers as metacognitive tools for enhancing learning (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
AZVEDO, R.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
24 |
|
La comunicazione docenti-discenti : le otto sfide del «tentare comunque di capirsi». [Parte componente di periodico]
|
CESARI LUSSO, V.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
25 |
|
Conflicting values and their impact on learning. [Parte componente di periodico]
|
FRIES, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
26 |
|
Conoscenza e rappresentazione delle regole nel contesto scolastico: un'indagine nella scuola superiore. [Parte componente di periodico]
|
TULLI, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
27 |
|
Constitution on catholic universities at Australian catholic university. [Parte componente di periodico]
|
CARPENTER, P.G.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
28 |
|
Constructing national and European identities : the case of Greek-Cypriot pupils. [Parte componente di periodico]
|
PHILIPPOU, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
29 |
|
Un contrubuto originale e imprescindibile. [Parte componente di periodico]
|
BISSOLI, C.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
30 |
|
Correlazione tra valutazione clinica e giudizio dei docenti in una popolazione non clinica di preadolescenti a rischio sociale. [Parte componente di periodico]
|
ARBARELLO, I.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
31 |
|
A cultura organizacional real e idealizada de faculdades de licienciatura e a percepção de suas práticas e qualidades. [Parte componente di periodico]
|
DELA COLETA, J. A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
32 |
|
Cultural diversity, motivation, and differentiation. [Parte componente di periodico]
|
GINSBERG, M.B.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
33 |
|
Cultures lycéennes : la tyrannie de la majorité (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
PASQUIER, D.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
34 |
|
Dal progetto alla sperimentazione del percorso "a scuola mi oriento". [Parte componente di periodico]
|
GRIMALDI, A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
35 |
|
Desiderabilità ed utilità sociale, due dimensioni di analisi delle attività lavorative. [Parte componente di periodico]
|
CAMBON, L.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
36 |
|
Determinants of students' school-identification in secondary vocational education. [Parte componente di periodico]
|
DE KONING, E.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
37 |
|
Développement du questionnaire d'adaptation des étudiants à l'université (Q.A.E.U.) [Parte componente di periodico]
|
CARAYON, S.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
38 |
|
Differentiating instruction for disabled students in inclusive classrooms. [Parte componente di periodico]
|
BRODERICK, A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
39 |
|
Educación intercultural : análisis y propuestas. [Parte componente di periodico]
|
GARCIA LLAMAS, J.L.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
40 |
|
Educational experiences of immigrant students from the former Soviet Union : a case study of an ethnic school in Toronto. [Parte componente di periodico]
|
ASANOVA, J.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
41 |
|
The educational needs of college students in a small town. [Parte componente di periodico]
|
ZBOROVSKII, G.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
42 |
|
Effects on high school students of teaching a croos-age alcohol prevention program. [Parte componente di periodico]
|
PADGET, A.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
43 |
|
Elaboración de un sistema de indicadores de evaluación de la calidad universitaria desde la perspectiva del alumnado. [Parte componente di periodico]
|
GONZALEZ LÓPEZ, I.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
44 |
|
Email dialogue journaling : attitudes and impact on L2 reading performance. [Parte componente di periodico]
|
SHANG, H.F.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
45 |
|
Émotions et transitions : problématiques et contributions empiriques internationales. [Parte componente di periodico]
|
MALLET, P.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
46 |
|
La equiparación del expediente del bachillerato en el proceso de selección de alumnos para el acceso a la universidad. [Parte componente di periodico]
|
GAVIRIA SOTO, J.L.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
47 |
|
Esplorare l'idea di scuola/II : dal modello all'impiego diagnostico. [Parte componente di periodico]
|
CASTOLDI, M.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
48 |
|
Estudio de las concepciones de los estudiantes de magisterio sobre la diversidad cultural. [Parte componente di periodico]
|
RODRÍGUEZ-IZQUIERDO, R.M.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
49 |
|
European higher education scrutinised by young researchers (Monogr.) [Parte componente di periodico]
|
DINGU-KYKLUND, E.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|
50 |
|
Evaluación de la oferta de orientación institucional preuniversitaria. : el caso de la universidad de Sevilla. [Parte componente di periodico]
|
ÀLVAREZ ROJO, V.
|
2005 |
|
No Items currently Available.
|