Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Home
-
Ricerca Semplice
.
Preferenze
.
.
Servizi Utente
.
Uscita Webopac
.
Portale Ricerca Libero
.
Catalogo Univ. Pontificia Salesiana
.
EbscoHost
.
Univ. Pontificia Salesiana
.
Search Menu
Ricerca Semplice
.
Ricerca Avanzata
.
Ricerca per Esperti
.
Cerca Riviste
.
Raffina ricerca
.
Ricerca Nuovi Doc.
.
Bottom Menu
Help
INFO
.
Languages
Italiano
.
Inglese
.
Tedesco
.
New Items Menu
Ricerca Nuovi Doc.
.
Elenco Novità
.
© LIBERO v6.4.1sp220816
Page content
Sei qui
:
>
Ricerca Semplice
Visualizza Catalogo
Visualizza Catalogo
.
Bookmark this Record
Catalogue Record 83085
.
Informazioni Bibliografiche
Catalogue Record 83085
.
Informazioni Bibliografiche
Nome campo
dettagli
Nuova numerazione
83085
Collocazione
UPS BIBL CENTR 39-B-631
Autore
ROSE, A.J.
Titolo
Effects of PEERS® social skills training on young adults with intellectual and developmental disabilities during college. Parte componente di periodico
Descrizione fisica
pp. 297-323.
Nota generale
Estratto da: Behavior Modification 2021, 45, 2.
Riassunto
The Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS®) was used to provide weekly social skills training to a group of 10 college students with intellectual and developmental disabilities (IDD) between ages 18 and 26 attending an inclusive residential postsecondary college program. Additionally, Circles curriculum was used to supplement the PEERS curriculum for teaching social relationship boundaries. An average of 12 sessions per semester of PEERS® training sessions were conducted over each academic year. The present study examines the impact of the program on social skills, friendship qualities, and conversational skills. Results showed increased social skill knowledge, friendship quality, and conversational skills from pretest to posttest intervention. In this paper, we discuss the training program, results, implications for practice, limitations, and future research needs.
Tipo di documento
RICERCA.
Soggetto
USA.
STUDENTI.
UNIVERSITÀ.
DISTURBI.
SVILUPPO COGNITIVO.
SVILUPPO FISICO.
FORMAZIONE.
ABILITÀ.
COMUNICAZIONE.
MEDIAZIONE.
RELAZIONI.
COMPETENZE.
SOCIALIZZAZIONE.
APPARTENENZA.
Ambito
Sociologico
Pedagogico
Autore Secondario
KELLEY, K.R.
RAXTER, A.
Titolo correlato
Behavior Modification 2021, 45, 2.
Accesso online
Accesso diretto all'articolo
.
Display ISBD
Catalogue Record 83085
.
Display Tag
Catalogue Record 83085
.
Opere Correlate
Catalogue Record 83085
.
Marc XML
Catalogue Record 83085
.
Aggiungi il Titolo al Carrello
Catalogue Record 83085
.
Catalogue Information 83085
Inizio Record
.
Catalogue Information 83085
Inizio Pagina
.
Scarica Titolo
Catalogue Record 83085
Export
This Record
As
Labelled Format
Bibliographic Format
ISBD Format
MARC Format
MARC Binary Format
MARCXML Format
User-Defined Format:
Collocazione
Autore Persona
Autore Ente
Autore Congresso
Titolo Uniforme
Titolo Uniforme
Titolo
Pubblicazione
Descrizione fisica
Serie - Contenuto
Contenuto in
Abstract
Parola chiave
Autore secondario Persona
To
File
Email
Quick Search
Cerca per